Docentenbezoek, Pasen, Nickerie en workshop. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu Docentenbezoek, Pasen, Nickerie en workshop. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu

Docentenbezoek, Pasen, Nickerie en workshop.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

16 April 2009 | Suriname, Paramaribo

En alweer meer als een weekje voorbij….
Met weer een aantal gebeurtenissen en zelfs feestdagen. Maar ook dingen die bij dierbare personen gebeuren en je er op dat moment even niet voor ze kunt zijn. Dan heb je soms echt even het gevoel dat alles langs je heen gaat en je even heel ver weg staat van de mensen uit je vertrouwde omgeving.
Ik kreeg bijvoorbeeld van Annemiek te horen dat ze eerder naar huis moest van haar avontuur in Ghana, omdat ze erg ziek geworden was. Gelukkig gaat het al wat beter met haar nu.
Ook kreeg ik zaterdag bericht van thuis waar ik ook even van schrok. Papa was lekker aan het klussen op zolder en is toen van de trap gevallen, van boven naar beneden. Hij heeft nu zijn enkel gebroken en zit met een mooi wit voetje. Ik zei al hadden ze geen roze gips ;)
Papa ik hoop dat je er niet te veel pijn aan hebt en je voetje snel op knapt!
Ook gaat het met mama haar armpjes nog steeds niet zo goed, ik hoop ook dat het snel beter met je gaat mama!!

Nu weer terug naar stage van vorige week….
Dinsdagmorgen hadden we met zijn allen vergadering/evaluatie, met mijn stagebegeleidsters en alle stagiaires/ afstudeerstudenten. Met zijn allen de planning doorgenomen voor de paasvakantie. We kregen al complimentjes van onze stagebegeleidster, over onze werkzaamheden en de samenwerking onderling. Erruuug leuk om te horen natuurlijk ;)!!
Die middag heb ik samen met Lisanne en onze kinderen, 3de en 4de klassers in het leslokaal zitten knutselen. Hiervoor hebben we de spulletjes gebuikt die mama mij opgestuurd had, nogmaals bedankt hiervoor!! De kinderen hebben er heerlijk mee zitten knutselen! Ze knutselen in het huis eigenlijk nooit, dus dit was best exclusief voor ze. Er werden veel kleurplaten ingekleurd, popjes geknutseld en slingers gemaakt voor in de eetzaal. Papiersnippers, puntenslijpsel en klodders lijm vlogen in het rond. Geeft helemaal niets joh, als ze aan het eind allemaal maar helpen opruimen! Maar dat valt dan weer tegen……een aantal moesten dan ook wel teruggeroepen worden ;) Er zijn veel foto’s gemaakt, dus die zal ik je wel mailen mama.

Dinsdagavond een minder leuke gebeurtenis….. Tessa was al 2 dagen niet zo lekker, heel moe en hoge koorts. Teun (haar vriend) en ik besloten met haar naar de dokter te gaan. We zijn naar een 24-uurs huisartsenpost gegaan bij het ziekenhuis. Daar werden we uiteindelijk weer doorverwezen naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis. Na ongeveer een uurtje wachten in een overvol ziekenhuis waar ook de nodige dingen te zien en te horen waren mocht Tessa eindelijk komen. Er werd bloed geprikt en we moesten op de uitslag wachten. Dat zou ongeveer 2 uurtjes gaan duren en we moesten daarom buiten maar in de wachtruimte wachten. Tijdens het wachten binnen stond er al een man tegen een muur aan met handboeien om waar een aantal agenten bij stonden, en lieten wij nou ook net bij de schuifdeur zitten waar de ambulances voor stoppen en er een man op een brancard binnen gereden worden die neergestoken was. Dus op nog geen meter afstand van me kwam er een man voorbij gereden die bovenop helemaal onder het bloed zat. Best apart om in het echt te zien! Kreeg er toch ook wel een beetje de kriebels van! Ook hoorde we in het ziekenhuis zelf een vrouw echt ontzettend hard schreeuwen, volgens mij was er iets met haar of haar man aan de hand, 5 minuten later kwam er ook een jonge gast huilend langs ons naar buiten gelopen. Je ziet hier in het ziekenhuis alles wel van heel dichtbij! Het wachten op de uitslag van Tessa duurde best lang, Teun was op een gegeven moment even naar een winkel gelopen en kwam terug met chips, drinken en kaarten, hebben we gewoon zitten kaarten bij het ziekenhuis :P en arme Tessa lag half dood op het bankje! Gelukkig was de uitslag er al iets eerder, het bleek ook nog best goed te zijn! Gewoon een hele zware griep en geen dengeu of iets anders. Tegen 12 uur ’s avonds waren we thuis!

De woensdagmorgen waren de kinderen al vrij, de paasvakantie is van start gegaan tot grote vreugde van de kinderen! Maar het was nog wel een spannend moment voor de kinderen want de rapporten zaten er ook aan te komen……wij gingen als stagiaires samen met juf Sita van het kinderhuis naar de rapportbespreking. Ik ben naar de rapport bespreking van mijn eigen 7 kindjes van de derdeklas geweest, zij zijn verdeeld over 2 verschillende leraressen. Ik ben tijdens mijn andere stages wel eens bij oudergesprekken geweest, maar nu zat ik aan de andere kant van de tafel, en dan voor de kinderen van het kinderhuis. Dat is ook best wel apart, zeker omdat in een gewone situatie de ouders er gewoon zouden zitten. Sommige kinderen waren vooruit gegaan, maar een paar waren er ook achteruit gegaan. Ik zei naderhand op kantoor, ligt dat dan aan mij, nee natuurlijk niet zeiden ze, de kinderen moeten er zelf voor werken. En het zijn ‘momentkinderen’, als ze even niet lekker in hun vel zitten kan het meteen op school minder gaan. Dat kan bijvoorbeeld al gebeuren als de ouders niet op bezoek waren gekomen, terwijl ze wel zouden komen. Ze werken hier ook nog met een ander systeem wat betreft het overgaan naar een volgende klas. Er wordt alleen gekeken naar het derde semester en niet naar het gehele rapport. Dus naar de vakantie ga ik met sommige kinderen nog extra hard oefenen om sommige vakken op te halen, zodat ze toch gewoon over kunnen gaan.
Ook ben ik nog naar de kleuterklassen geweest om de 5 kleuters te bespreken, hoe hun het doen op school. Deze leraressen gaven me ook wat tips om te oefenen in de vakantie met de kleuters.
Woensdagmiddag was ik toen vrij en heb ik aan mijn verslagen voor mijn stagedocent zitten werken.

Donderdag na een middag paaseieren beplakt, geverfd en gekleurd te hebben met de kinderen en vervolgens al deze vrolijke goedjes opgehangen te hebben in de eetzaal….. ben ik ’s avonds weer even lekker los gegaan bij Havanna Lounge. Genietend van alle koppels die de salsa, de merengue en de bachata aan het dansen waren kon ik lekker met een drankje in mijn handen mijn hoofd legen van alle gebeurtenissen en indrukken van de afgelopen week weer. Zelf mee dansen was niet eens nodig, lekker aan de kant toekijken en genieten van alle vrouwen die door hun mannelijke partner rondgezwierd worden….. en dan nog even verder dromen…. zo goed ben ik nog laaaaang niet ;)
Maar volgende keer toch maar iemand proberen te scoren die een dansje met mij wil wagen……
Om 1 uur stopt het gezwier en gezwaai voor m’n ogen en gaat de DJ los achter de draaitafel en we mengen ons op de dansvloer, druipend van het zweet,en met een chiller lime of een safari-sprite in onze handen gaan wij los. Lekker nergens aan denken….. niet aan zeurende kinderen…. niet aan lieve mensen thuis…… niet aan de verslagen die je moet maken of de rommel op je kamer…… maar pure lol hebben met elkaar en geen rekening houden met niets of niemand….. heerlijk!! Je gevoel is hier soms moeilijk over te brengen, maar zo er vaarde ik de avond in ieder geval.

Vrijdag op goede vrijdag heb ik heerlijk uitgeslapen, en Hanneke wilde graag gaan zwemmen, maar het zwembad gunde het Hanneke niet want die wilde niet open gaan. En ik vond nog wel dat ik het zo verdiend had!! :P Ik had al zo lang niet gezwommen en zo hard gewerkt….. nja dan maar bij het huis in de zon zitten! ’s Avonds toch nog lekker uit eten geweest bij Zus & Zo met Inge, Moniek, Lisanne en Teun. Helaas waren Tessa en Dominique nog steeds ziek. En zoals het hoort op goede vrijdag heb ik netjes een visgerechtje gegeten, ze hadden ook visspecialiteiten voor goede vrijdag, dus kwam goed uit. Vervolgens nog bij Broki mezelf verwend met een heerlijk stuk chocoladecake en cappuccino.

Zaterdagmorgen toch nog even terug gegaan met Tessa naar de dokter bij het ziekenhuis omdat de koorts nog steeds niet helemaal over was. De dokter die vertelde dat hij uit de Filippijnen komt, en dus gebrekkig Nederlands sprak, onderzocht Tessa nog van top tot teen. Ze kreeg volgens hem rode vlekken en dat wil zeggen dat de koorts wegtrekt. Gelukkig voelt ze zich nu sinds een paar dagen weer een stuk beter!
Met Inge samen had ik nog extra boodschappen gedaan voor het weekend en de paasdagen, we hadden besloten om samen een paasbrunch te organiseren voor het hele huis. Dat was leuk om te doen! We hadden van alles in huis gehaald, extra broodjes, krentenbollen, veel eieren, Surinaamse schuimpjes, extra beleg, sapjes en zelfs chocolade paasfiguurtjes bij Choi’s.
Na de dansles van 6 tot 8 uur waar ik met Inge heen geweest ben zijn we meteen door naar ’t Vat gereden, onze docenten Hans en Paul kwamen namelijk die dag aan in Suriname en we hadden met hen daar afgesproken. Het was heel leuk om mensen te zien die je kent uit Nederland! We zeiden al ‘we zijn blij om docenten te zien hoe is het mogelijk ‘:p Maar we waren ook echt blij en het was ook heel gezellig. Kletsen tijdens een aantal ‘Djogo’s’ (literfles parbobier) over wat we al meegemaakt en gezien hebben. Om 12 uur haakten Hans en Paul toch echt af, toen waren ze door het tijdsverschil al bijna 24 uur wakker. Wij werden opgehaald door een van onze taxichauffeurs, Rene, en die nam ons nog even mee naar een Hindoestaanse bruiloft van een vriend van hem. Het was heel apart om daar te zijn, ik voelde me een totale vreemde, dat waren we natuurlijk ook, maar zo behandelden ze ons niet, we kregen gewoon allemaal drinken en hapjes enzo. Het werd gevierd in een hindoestaans buurtcentrum, waar ik ook met de stagekinderen geweest ben, het was nu heel mooi versierd, met doeken en duizenden lampjes. Het pand naar de ingang toe was ook bezet met allemaal lichtjes bogen. Ik heb wel gemerkt en gehoord dat die mensen ontzettend lang feest vieren. Toen we aankwamen moest de man eerst in een soort afdakje op het podium gaan zitten op allemaal kussens met andere mannen en kreeg hij eerst eten. Daarna pas kwam de vrouw die zich eerst helemaal omgekleed had, dat doen ze ook een paar keer op zo’n dag geloof ik ;) En dan pas barst het feest los en ging iedereen dansen op de harde hindoestaanse muziek die de band speelde. Het was een mooi geheel om te zien!

Om 2 uur zochten we toch ons bed maar op aangezien we om half 7 opgehaald zouden worden door Jan en Steven de taxichauffeurs en neef Djoga die het busje bestuurde. Ze namen ons (Inge, Moniek, Teun en Ik) mee naar Nickerie, dat is een ander district in Suriname. Het was bijna 4 uur rijden, dus toch best een endje! Gelukkig hadden we een fijn busje om in te zitten. Vanaf de Kwattaweg eerst door het district Saramacca en over een aantal bruggen, daarna kom je door Coronie en zo kom je bij Nickerie. In Nickerie schijnt het met de paasdagen altijd heel gezellig te zijn, er zijn overdag op 1ste paasdag altijd bromfietsraces. De mannen lieten ons eerst een stukje bij de zee zien, even uit rusten en uitwaaien. Daarna bij een restaurantje geluchend en zijn we doorgereden naar de races. Gelukkig best snel een plekje voor de bus gevonden in de drukte…. er was echt een hoop volk daar! De races waren ook leuk om te zien, het was wel ontzettend warm, we zaten op een heuvel aan de zee pal in de zon, ondanks het regelmatige smeren was ik op mijn schouders en in mijn knieholtes toch een beetje verbrand. Uiteindelijk had de buurjongen van Steven die vorig jaar kampioen was, nu weer gewonnen. Rond 5 uur reden we naar het dorpje Paradijs in Nickerie, daar wonen kennissen van Steven. We mochten gewoon bij die mensen in de tuin komen zitten en de man begon zijn hele levensverhaal aan ons te vertellen, superleuk! Surinamers zijn echt heel gastvrij! Zijn vrouw kwam meteen met kannen met stroop (siroop) aan en we kregen te drinken. Er stond ook een klein pannetje op tafel, de man tilde het dekseltje op en zei proef maar, ik keek in het pannetje en zag er een hoopje bruine stukjes liggen….. ik dacht moet ik dat opeten!!
We vroegen wat het was en het bleek KAAIMAN te zijn! Maar we dachten achja waarom ook niet hé en pakten een servetje met een stukje uit het pannetje. En het was nog ontzettend lekker hoor! Het smaakte gewoon naar kip, ze noemen kaaiman niet voor niets waterkip. In Suriname hebben ze 3 soorten kip, waterkip (kaaiman), boomkip (leguaan) en landkip (gewoon kip). Wij vroegen hoe kom je aan die kaaiman, nou die gaat hij toch gewoon zelf vangen, wat dacht je dan?! De patronen voor zijn pistool had hij gewoon in zijn broekzak hoor! En de houten tafel in de tuin die hij aanwees, was gewoon om dat beest op schoon te maken. Klinkt allemaal heel normaal toch? Haha…..
Wij wilden graag even naar de wc, in de tuin was een hokje wat hij nog aan het verbouwen was, hij bleef zich maar verontschuldigen dat het nog niet af was. Het moest nog modern worden zei hij…… er zat nog geen dak op en de douche en het toilet hadden nog geen water. Doorspoelen met een emmer gaat toch ook, waar heb je dan een waterleiding voor nodig? Nou er was al 1 ding modern de mooie witte tegeltjes haha….
Hij begon te vertellen over zijn familie en zijn zoon, nou toen kwamen de foto’s hoor, een hele stapel kwam te voorschijn, wel leuk om te zien en om zijn verhalen te horen! Voordat we weggingen kregen we nog huzarensalade te proeven, deze is hier hartstikke roze, dat komt omdat ze er bieten in verwerken, maar hij was wel heel erg lekker. Die vrouw zei, hier, neem heel de bak maar mee!
Natuurlijk ook nog even een ‘familiefoto’ maken met zijn allen. De man had daarvoor verteld over valse organisaties in Nederland die geld in zamelen voor een goed doel en er dan zelf van op vakantie gaan, naar Suriname bijvoorbeeld. Omdat hij zelf op de foto geen overhemd aan had, zei hij nu gaan jullie zeker ook een stichting oprichten ‘stichting man zonder hemd’……. Ja de man had wel humor haha! Om kwart over 10 kwamen we bij de discotheek van Nickerie aan waar we nog naar een party zouden gaan waar een bekende Surinaamse band zou komen. Helaas werd Moniek ziek en zijn we toen naar huis gereden. Ik vond het jammer dat we de band niet meer gezien hebben, maar voor Moniek was het beter dat we naar huis gingen aangezien het nog bijna 4 uur terug was.
Met Inge en Teun in de bus nog allerlei domme spelletjes gedaan als, ik zie ik zie wat jij niet ziet (en dat in een donkere bus) en ik ga op reis en neem mee…. Haha we hebben wel gelachen! Totdat we toch maar in slaap vielen, ik in het midden als steunpaal voor de andere twee, met op de achtergrond een hele harde snurkende Steven en lekker harde muziek die uit de speakers van de bus kwam. Tegen 3 uur waren we toen thuis, moe en voldaan!!

Tweede paasdag met Inge om 1 uur voor iedereen de paasbrunch verzorgd. We waren iets eerder opgestaan om alles klaar te zetten en eieren te koken. We hadden de tafel ook netjes gedekt, zelfs met gele servetjes! Het was gezellig om zo uitgebreid met elkaar te lunchen en hebben we toch nog een beetje een paasgevoel gehad! :)

Afgelopen dinsdag was het zover dat Lisanne en ik de workshop over hygiëne uitmoesten voeren, waar ik het in het begin al over gehad heb. We hadden besloten om er een spel van te maken, op de computer hadden we een ganzenbord spel omgevormd tot een hygiëne spel, met vragen, teken en doeopdrachten. Zo is het heel interactief voor de kinderen. we hadden de kinderen verdeeld in verschillende leeftijdsgroepen en jongens en meisjes apart en iedereen kreeg een groepje waar ze het spel mee moesten spelen. Voor de jongste kinderen hadden we iets anders bedacht, met kaartjes op volgorde leggen en kleurplaten over tanden poetsen. Ik had de meidengroep van 12 tot 18 jaar. Het was leuk om het spel met de meiden te spelen, ze zijn al wat ouder en weten het op zich allemaal wel, over de bacteriën enzo. Met de oudere meiden kun je het ook over andere dingen hebben als ongesteldheid.
Die avond kwam Elton onze gids bij Cindy en Imke langs en zijn wij er ook naartoe gegaan, we moesten hem namelijk betalen. Ik ga dit weekend weer op trip :):) en heb er ontzettend veel zin in! Samen met Tessa, Teun, Lisanne en haar moeder en zus, Lydia en moeder en vriend, Laive en Marjolijn ga ik naar Galibi. Daar gaan we bekijken hoe reuzenschildpadden hun eieren komen leggen! Ik ben benieuwd wat ik allemaal weer ga zien en meemaken! Na het weekend hier meer over ;)………

Woensdagmorgen zijn Hans en Paul bij Lisanne en mij op stagebezoek geweest. Het gesprek is goed verlopen. Onze stagebegeleidsters waren positief over ons en vertelde veel. Hans en Paul stelden ook wat vragen aan ons en aan hun. Verder ook nog gewoon gekletst over Suriname in het algemeen en wat we meemaken op stage. Hans en Paul kennen het kinderhuis al wel, maar toch waren we nog even een rondje met ze door het huis gelopen.
Die avond kwamen ze bij ons thuis eten, Lies had roti gemaakt, het was heel erg lekker, maar ook heel gezellig met zijn allen eten. Daarna natuurlijk nog nakletsen onder het genot van een parbobiertje!

Zoals ik al verteld had hebben de kinderen nu paasvakantie en hebben wij allemaal leuke dingen bedacht die we gaan doen met de kinderen. Zo hadden we vanmorgen ook een verassing voor ze, we gingen met ze naar het zwembad! Ze vroegen er al zoooo lang om aan ons, dat we dachten dat moeten we in ieder geval doen in de vakantie! Gister hadden we het al wel gezegd, zodat de kinderen wel hun spullen al klaar konden maken voordat wij kwamen. Om 9 uur was ik aanwezig om de kinderen te helpen die nog niet klaar waren, om half 10 zijn we aangelopen naar het zwembad Vos, kwartiertje lopen ongeveer. Ik was de week ervoor al bij het zwembad geweest om alles te regelen, we kregen gelukkig korting voor de kinderen, en ze zouden wel een badmeester regelen.
Van 10 tot 12 gingen we zwemmen, de kinderen waren helemaal zenuwachtig, zoveel zin hadden ze er in. Vond het geweldig om te zien hoe erg de kinderen ervan genoten! We hebben het met zijn allen zelf bekostigd, dus als ik dan de blije gezichtjes van de kinderen zie, denk ik, ja dat is het geld zeker waard! Alle kinderen klimmen en klauteren bovenop je en spetteren je nat. Dat is natuurlijk prachtig! Wie het hardst juf Hanneke nat kan maken…… jeuj!!

Vanmiddag was ik wel heel erg moe na het zwemmen, na het skypen met pappie dus maar een dutje op de bank gedaan ;)
Ga zo ook naar bedje toe, want morgen komt om half 7 alweer de taxi, samen met Euridice met een aantal kinderen naar de dokter. ’s Middags gaan we bij de avondvierdaagse kijken, wat ze hier ook wel wandelmars noemen, er lopen ook dansers mee en dergelijke. En als afsluiter van de dag dan uit eten met alle studenten en Hans en Paul bij zus & zo.

Cadeautjes update:
Cadeautje 9: Tubetje every day shampo van Rituals, die heel lekker ruikt!
Cadeautje 10: Wierook, die ook al heel lekker ruikt!

Nou, hoop dat jullie weer veel leesplezier gehad hebben aan mijn verhaal!
Volgende keer verslag over de schildpadden!!
De foto’s worden ook snel weer bijgewerkt, maar kost veel tijd ;)

Liefs van mij!!

  • 17 April 2009 - 08:30

    Carmenza:

    Leuk je avonturen weer gelezen te hebben, je maakt een hoop mee! Geniet er nog van! xxx Carmenza

  • 17 April 2009 - 08:32

    Annemiek:

    Haai Hanneke!

    je hebt weer volop geschreven! Wat leuk dat je de kindjes mee naar t zwembad hebt genomen... daar hebben ze vast van genoten. Nog bedankt voor je lieve kaartje

    xxxx

  • 17 April 2009 - 10:26

    Wieke:

    ja wat leuk idd van het zwembad, dat kregen wij toen niet voor elkaar.

    je hebt het nog druk daar in Suriname he, zo te horen, maar ja je wilt straks ook geen spijt hebben van de dingen die je niet gezien of gedaan hebt natuurlijk.
    veel plezier verder

  • 17 April 2009 - 12:21

    Cathy:

    wooww weer een lekker lang verhaal!! Ik heb geen boeken meer nodig, lekker jou verhaaltjes lezen! Ik snap dat het vervelend is als met mensen om wie je geeft opeens iets gebeurt en dat je dan niet gewoon langs kunt gaan!
    Hoop dat het snel beter met hen gaat!
    Heel veel kusjes en ik blijf het zeggen: lekker genieten!! Thanks voor je super lieve kaartje, ik ga je snel mailen om je bij te praten over het ubersaaie nederland.

  • 17 April 2009 - 12:36

    Bar:

    Hey Hannus,
    fijn om te lezen dat het met jou wel goed gaat! Zoals ik hier lees zijn er nog al wat mankementjes hier en daar!,.
    Ik kwam gister je broerder nog tegen! Hihi was in de stad om te shoppen! Nah meis geniet er nog maar van! En zorg dat je niet ziek wordt he ;)
    KuSs,. hvj

  • 17 April 2009 - 13:38

    Gaby:

    Lieve Hanneke,

    Leuk om al je verhalen weer te lezen, je maakt echt veel mee! Goed ook dat jullie zoveel leuke dingen kunnen doen met de stagekindjes.
    Geniet er nog lekker van!

    kus Gaby

  • 17 April 2009 - 14:56

    Marleen:

    Hee Lieve Hanneke,

    Wat leuk om weer zon lang verhaal van jou te lezen! :) Jij maakt in een halve dag meer mee dan wij in een half jaar! Mijn feestje was gisteren erg leuk, maar voel me nu niet zo lekker... ;)

    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal! :D

    Liefs, Marleen

  • 17 April 2009 - 15:05

    Annelies:

    Hoi Hanneke,

    Ik heb net je hele verhaal gelezen, wat maak jij veel mee. Je kunt straks wel een boek schrijven. Je doet het op een leuke manier, het verveelt niets om jou verhalen te lezen. Maar ik vind het ook allemaal wel heftig wat je meemaakt. Van de andere kant vind ik ook wel dat je geniet.Je doet allemaal wel leuke dingen met elkaar. Is natuurlijk wel belangrijk om het vol te houden. En dat je stage goed verloopt is natuurlijk ook wel belangrijk. Je mag tevreden zijn. Ik ben blij dat ik niet iedere dag moet doen wat jij allemaal doet zeg. We vinden het hartstikke leuk dat we een kaartje van je hebben ontvangen. Dat jij nou ook nog aan ons denkt!!!! Hier gaat alles zijn gangetje. De jongens hebben tentamens. Spannend!!
    Ik wens je nog een fijne tijd, maar blijf wel oppassen hé.
    Heel veel groetjes van ons allemaal!!

  • 20 April 2009 - 09:57

    Julia:

    hanneke!
    wat een heelrijk verhaal weer zeg!
    wat heb je deze week weer veel meegemaakt,!

    wat leuk om te lezen dat pasen leuk was, en dat dat uitstapje geslaagd was!

    hoe gaat het verder met je na deze drukke week?
    zo te lezen had je nog best veel werk,ondanks het pasen was!

    hier is het weer heerlijk weer, het zonnetje schijnt, en het is lekker warm,

    wat fijn dat je je nog even uit kon leven op dat feest, even aan niets denken, is soms ook wel eens lekker!

    ik ben vrijdag en zaterdag ook weer lekker gaan stappen,want mn examens had ik alweer achter de rug, ! het was erg gezellig, maar zondag was ik wel erg moe!
    vandaag ben ik lekker vrij, en gelukkig maar, want ik wil wel eventjes van het lekkere weer genieten!

    zo te horen ga je dit weekend weer wat leuks doen!
    ik wil wel alles weten van die schildpadden hoor!!

    nou, fijne daagjes weer, ik ga lekker in het zonnetje zitten,

    wij spreken elkaar snel weer,
    en veel plezier van het weekend met je uitstapje, ik lees het allemaal wel weer in je volgende verhaaltje!

    dikke kus!

    julia!

  • 20 April 2009 - 19:24

    Ak:

    Hey meid, heerlijk om weer je avonturen bij te lezen... ik hoop dat je nog meer volle en leuke weken tegemoet gaat...

    Veel liefs, en een heeeeeeele dikke knuffel!

  • 21 April 2009 - 13:05

    Papa :

    hoi Hanneke

    Daar ik nu veel tijd heb om te lezen heb ik al je verhalen nog maar eens door gelezen. Zo probeer ik te begrijpen wat jij daar allemaal mee maakt. Nu we al over de helft zijn, het goed met je gaat en je het prima naar je zin hebt, weet ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt door dit te ondernemen. Ik hou mijn pootje stijf en hoop je in juni zonder krukken op te kunnen halen.

    xxx papa

  • 23 April 2009 - 13:16

    Beata En Franklin:

    hoi hanneke het is weer even geleden.Ik ben aan m.n voet geopereerd en je vader en moeder kwamen op zieken bezoek vrijdag avond.Je vader zag mij lekker op de bank liggen en alles werd aangedragen en dacht dat doe ik ook graag.Dus de volgende dag boemerde boemerde boem en ook en ook met de voet in het gips dus wij de volgende dag op zieken bezoek daar zaten we allebei met het voetje omhoog jut en jul

  • 23 April 2009 - 13:19

    Beata En Franklin:

    nog even de groetjes want ik had geen ruimte meer bij het vorige bericht kusjes van ons allemaal beata franklin tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Hoi familie, vrienden en bekende! Tijdens mijn 9 weken durende reis door Azie waarin ik vrijwilligerswerk ga doen en rond ga reizen zal ik hier mijn belevingen schrijven. Ik wens jullie veel leesplezier, Liefs van Hanneke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 62494

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Mei 2013

Een nieuw avontuur; 9 weken Azie!!

03 Februari 2009 - 24 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: