Afdansen, tattoo & piercingdag, uitstapje stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu Afdansen, tattoo & piercingdag, uitstapje stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu

Afdansen, tattoo & piercingdag, uitstapje stage

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

01 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Ik vertelde in mijn vorige bericht dat ik moest afdansen voor de basis cursus van salsa. Aangezien wij later in de cursus ingestapt waren en maar 3 lessen gehad hadden ipv 7 vroegen we ons wel af of we het wel zouden gaan halen. Ik moest samen met Inge, Dominique, Lydia en Laive afdansen en we hebben het gelukkig allemaal gehaald. Poeh, das weer een geluk dan ;) haha…
Dat betekent dat we nu maandag 2 maart al meteen mogen starten met de vervolgcursus, semi 1.
Na het afdansen zijn we met z’n tienen bij zus & zo wezen eten, dat was heel gezellig met zo’n grote groep.

Zaterdag ben ik met Dominique, Tessa, Cindy en Imke heel de dag op pad geweest.
Dominique wilde heel graag een neuspiercing, er mocht 1 iemand bij haar blijven, dat was ik omdat die vrouw vond dat ik rustig genoeg was. De andere waren volgens haar schijnbaar te druk ;)
Do was erg zenuwachtig, maar ze heeft hem wel!
Daarna zijn we bij het appartementje van Cindy en Imke wezen kijken, die wonen namelijk niet bij ons maar samen ergens anders. Dat zag er ook leuk uit zo voor hun tweetjes!
Om 3 uur had Cindy een afspraak bij ‘Tattoo Ink’, ze heeft haar tweede tattoo laten zetten, een elfje op haar enkel. De meeste mensen zullen hier wel van schrikken, maar ik heb ook een tattoo genomen! Ik wilde het al heel lang, maar durfde nooit. Nu ik het bij Cindy zag, begon het toch te kriebelen. Bovendien is het hier veel goedkoper als in Nederland. Hij is niet megagroot hoor ;) Het zijn 5 sterren op de zijkant van m’n voet, van groot naar klein en ze staan voor mij symbolisch voor ons gezin, papa, mama, ik, sander en Tom. Ook zal ik voor de bezorgde mensen er even bij vermelden dat het een goede shop was, een hele aardige man en hij nieuwe verpakte wegwerpnaalden gebruikte!
Ik ben zelf heel blij met het resultaat! Ondanks dat het toch wel een beetje pijn deed, maar ik was een stoere meid zei de rest!

Vandaag zondag had ik een uitstapje met stage. We waren al om kwart voor 8 aanwezig en om half 9 vertrok de bus. Een grote bus, want er gingen 35 kinderen mee, maar de bussen zijn niet zo mooi als in Nederland hoor ;) Stel je er niet te veel van voor! Ik zat met 2 meisje op een bankje en die zat aan 1 kant los, als we een scherpe bocht maakten kwam het bankje lichtjes van de grond haha. En door een klein spleetje zag ik de grond onder me vandoor gaan. Maar het heeft natuurlijk ook allemaal wel weer wat! Het was een leuke maar ook lange dag. Beetje jammer was dat we meer in de bus als buiten de bus waren. Maar het was gewoon een flink stuk rijden, dat is wel vaak hier in Suriname. Je moet eerst een end rijden voor je ergens bent. De kinderen hebben vooral veel geslapen in de bus, op het laatst duurde het ook wel lang voor ze. Maar buiten dat was het ook heel gezellig met de kids. We zijn over de ‘Saramacca brug’ geweest, Saramacca is een ander district in Suriname. Eerst een kleine brug over en toen nog een hele lange. Daarna kwamen we door een vissersdorpje, mensen waren aan het vissen en er was een oude steiger waar vroeger de veerboot kwam voordat de grote brug er was. Er was een leerkracht mee op het tripje, hij vertelde de kinderen waar we allemaal waren en wat we allemaal zagen. Ik vond dat ook wel erg interessant ;) We zijn geloof ik ook bij het ‘Copenamepunt’ geweest, in ieder geval over die rivier. En heus ik ben ook in ‘Groningen’ geweest, in Nederland ben ik er nog nooit geweest, maar kan nu wel zeggen dat ik in het Surinaamse Groningen geweest ben! Daar kregen we tegen 3 uur een uitgebreide lunch, uiteraard rijst, bami, kousenband en gebakken bananen ;)
In Groningen stonden ook veel monumenten, van de boeren en de Indonesiërs onder andere. De leerkracht liet ze aan de kinderen zien en vertelde er wat over. Krijg hier dus ook geschiedenis en aardrijkskunde :p
Om 5 uur waren we uiteindelijk terug bij het kindertehuis. We zijn in ieder geval niet omgekomen van de honger en dorst, want snoepen en eten kunnen ze hier wel, cake, appels, rijst, soft drink (de surinaamse fernandes) hadden ze genoeg bij in de bus!

Het was weer een gezellig weekend!
Morgen er weer even tegenaan met stage!
Ik hoop dat iedereen in Nederland ook een leuk en rustig weekend gehad heeft zo na de carnaval!
Tot de volgende keer!

Owja het cadeautje van Tim, een camera voor onderwater! Die gaan we uit proberen natuurlijk!



  • 02 Maart 2009 - 12:07

    Cathy:

    Hanneke!! ik schrok me dood, toen ik tattoo zag staan dacht ik het zal toch niet! Ik dacht het zal vast over iets anders gaan. En toch heb je gewoon een tattoo! Wow ik ben heel benieuwd! Het klinkt echt super, ik vind niet alle tattoos mooi, maar sterren zeker wel! Heel mooi die symbolische betekenis. Ik val geloof ik wel onder de bezorgde mensen, dus ik ben blij dat je er even bij vermeldde dat het een goede shop was! Leer je mij salsa dansen als je terug bent:) xxxx!!

  • 02 Maart 2009 - 14:47

    Hanneke:

    Heb je verhalen weer even bijgelezen Hanneke! Leuk om te lezen, ik herken wel wat dingen uit de verhalen van Annemiek indertijd, leuk dat je nu wat van dezelfde dingen ziet!
    Ik kijk uit naar je volgdende verhaal, geniet!!! Liefs Carmenza

  • 02 Maart 2009 - 19:29

    Aziza:

    Hoi Hanneke!!!

    you are really brave getting a tattoo. cool!! we miss you lots and lots like friut loops hahaha
    xxxx aziza, ad jamaal and sherry

  • 02 Maart 2009 - 20:12

    Beata En Franklin:

    We zien dat je het heerlijk na je heb en al veel beleeft heb we volgen je helemaal succes dikke kus gr beata franklin tom

  • 03 Maart 2009 - 10:53

    Nele:

    Nou ben ik wel benieuwd! Zet eens een foto van je tat erop!!
    xx

  • 03 Maart 2009 - 12:43

    Annemiek:

    Hooi!

    Klinkt als een leuk uitstapje met de kids! Ennuh ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar een foto van je tattoo;)

    xxxxx

  • 03 Maart 2009 - 13:21

    Marlies:

    Hoi Hanneke,
    Goed dat je maar 5 maanden wegblijft, wie weet wat je daar anders nog meer laat doen wat je hier niet durft of te duur vindt????
    We genieten van je verhalen en foto's.
    Groetjes en knuffel, ook van Ferdinand!(die roept al jaren dat hij een tattoo wil, dus die zal ik dan maar jouw kant op sturen?)

  • 04 Maart 2009 - 09:16

    Ilona:

    Heej Hanneke!
    Echt super leuk dat je in Suriname bent!Je hebt echt al veel leuke dingen meegemaakt lees ik wel!Veel succes en plezier nog!
    liefs Ilona

  • 04 Maart 2009 - 10:08

    Barbara:

    WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HANNUS EEN TATTOO,.. MAAAAASTERLIJK,. :D
    Ik geloof dat mijn ouders mij lichtelijk zouden vermoorden, maar als je er zo`n mooie betekenis achter hebt kunnen je ouders alleen maar trots zijn :D,.
    Nah meis ik verwacht wel even een foto van die tattoo,. Liever geen ranzig dikke voeten dus laat hem eerst maar even bijtrekken ;),.
    Dikke KuSs Bar,.. HvJ

  • 22 Mei 2014 - 00:07

    Sabine:

    Hoi Hanneke,

    Ik kwam via Google op jou waarbenjij.nu toen ik googlede op Tattoo laten zetten in Suriname. Nu zie ik dat jij er 1 hebt laten zetten. Kun je me daar is een foto van sturen? Ik ben wel heel benieuwd hoe het geheeld is en of je er nu nog steeds blij mee bent.

    Groetjes,
    Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Hoi familie, vrienden en bekende! Tijdens mijn 9 weken durende reis door Azie waarin ik vrijwilligerswerk ga doen en rond ga reizen zal ik hier mijn belevingen schrijven. Ik wens jullie veel leesplezier, Liefs van Hanneke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 2781
Totaal aantal bezoekers 62464

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Mei 2013

Een nieuw avontuur; 9 weken Azie!!

03 Februari 2009 - 24 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: