Zomaar een berichtje… - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu Zomaar een berichtje… - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu

Zomaar een berichtje…

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

04 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Maandagmorgen werd ik wakker en voelde me helemaal niet lekker, weer keelpijn en weinig energie. Ik ben toen lekker een dagje thuis gebleven van stage, is maargoed ook want heb achteraf de hele dag geslapen! Eerst nog op bed, ’s middags in de hangmat. Slaapt best lekker hoor! Alleen je voelt wel je lichaam als je na een middag pitten eruit stapt! Heb ik alvast een voorproefje gehad, want we hebben vorige week allemaal een hangmat gekocht en gaan dit weekend op trip in onze hangmat slapen. Ik heb een roze met witte hangmat :)

Dinsdagmorgen voelde ik me weer stukke beter, ben toen weer gewoon naar stage gegaan. We hadden die ochtend weer vergadering met alle stagiaires. We hebben weer veel nuttige dingen besproken! Dingen die we aan willen pakken in het kinderhuis en wat er allemaal gebeurd is. Op maandagmiddag is er ook de kindervergadering, dan mogen de kinderen vertellen wat ze positief en negatief vinden in het kindertehuis, waar ze mee zitten en wat ze willen dat veranderd. Tijdens de vergadering die we eens in de 2 weken houden doen we dat ook bespreken.
Mijn huiswerkgroep had die middag ook eens flink zin om niet te luisteren naar mij, en terwijl ik er 1 buiten de les aan het lezen was ;) vlogen ze elkaar binnen achterna met een insectenspuitbus! Dus toen ik binnen kwam kon ik dat ook meteen weer op gaan lossen, maar dat ging ook nog niet gemakkelijk. Uiteindelijk na een gesprek rond de tafel kwamen we er wel uit! Thanks god that he gives me patience :)
Na een mailtje met Annemiek, bleek dat ik bijna alle kinderen die zij 2 jaar geleden had tijdens haar stage in het kinderhuis nu heb. Zij had toen de eersteklassers en ik nu de derdeklassers, dat is wel toevallig!

Vandaag waren we pas om 8 uur thuis van stage. Het was echt een eetdag vandaag op stage! Ik had volgens mij al wel verteld dat het kinderhuis veel donaties krijgt, maar vandaag was het wel erg veel! ’s Middags al roti (Surinaams eten) en om 3 uur nog eens snoep en ijs enzo, en ’s avonds was er nog een feestje. De ouders van één van de weesmoeders waren 55 jaar getrouwd en het feestje werd bij ons gevierd. De weesmoeder had alles versierd. Ik heb zelfs nog friet gebakken haha :) Samen met een andere stagiaire in een grote wok in zonnebloemolie, wel iets anders als thuis maar toch!
Dus waren we nog gezellig tot half 8 gebleven en mee frietjes gegeten, inclusief lekkere taart!
Wordt nog dik hier ;) haha! Het schilt dat ik hier super veel water drink, dat compenseert weer een beetje :p Vandaag ook met een jongen gesproken die het een beetje moeilijk had, die had daar veel steun aan.

Morgen en vrijdag weer vrij, maar genoeg te doen hoor, stageverslagen schrijven, met Lisanne de workshop verder uitwerken, kleding wassen, huis poetsen, salsales etc.
En zaterdag en zondag hebben we onze eerste trip, heb er zin in! :)

Nou, ik hoop dat jullie niet al te geshockeerd waren van mijn bericht over de tattoo! Haha…
De foto’s komen snel!

Tot na het weekend dan vertel ik over de trip!
-xxx-

  • 05 Maart 2009 - 11:30

    Wieke:

    wat toevallig dat je deze kids hebt als Annemiek
    hoop dat het goed met ze gaat

    veel plezier op trip

  • 07 Maart 2009 - 13:45

    Annemiek Janssen ✝ In Memoriam:

    Hooi

    Hoop dat je een leuk weekendje weg hebt gehad! Inderdaad erg grappig dat ik dezelfde kindjes heb gehad:) En fijn dat je het zo leuk hebt in het weeshuis... als je er niets aan had gevonden had ik me toch een beetje schuldig gevoeld;)
    Geniet ervan meid!

    xxxx

  • 08 Maart 2009 - 20:55

    Mama:

    hoi hanneke ik hoop dat je naar vrijdag weer goed voelde. om volop van je trip en avontuur te gaan genieten. ik vond de tatoo best wel mooi. valt dus wel mee. maar die voeten zien er niet goed uit ha ha.ben benieuwd naar de verhalen van je weekendtrip. heel veel groetjes van je moeder

  • 08 Maart 2009 - 21:09

    Papa:

    Hoi Hanneke
    Een maand zit er al op. Het ging eigenlijk best snel. Ik kijk al weer uit naar je nieuwe bericht over je hangmatavontuur. Ik heb de foto gezien van je tatoo. Ik vind de symboliek mooi, maar meer hoeft niet hoor, dit is voldoende.
    Tot de volgende keer xxxx

  • 09 Maart 2009 - 08:07

    Anne:

    Haii lieverd!
    Wat een gave tatoeage! Maar inderdaad die muggenbulten, vind het erg sneu voor je.
    Word je niet gek van de jeuk? Hoe was je hangmat trip? Hoop er snel iets over te lezen.
    Dikke kus voor jou!

  • 10 Maart 2009 - 14:46

    Aziza:

    hoi hanneke, regent het ook zoveel bij jullie?
    gr. aziza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Hoi familie, vrienden en bekende! Tijdens mijn 9 weken durende reis door Azie waarin ik vrijwilligerswerk ga doen en rond ga reizen zal ik hier mijn belevingen schrijven. Ik wens jullie veel leesplezier, Liefs van Hanneke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 62471

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Mei 2013

Een nieuw avontuur; 9 weken Azie!!

03 Februari 2009 - 24 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: