Update van het Surinaamse leven….. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu Update van het Surinaamse leven….. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu

Update van het Surinaamse leven…..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

23 Mei 2009 | Suriname, Paramaribo


Dit keer is het wat langer geleden, hoop niet dat jullie mij teveel gemist hebben ;) Ik mis jullie allemaal ook hoor, maar wil echt nog niet naar huis op dit moment en dat gevoel is nog net iets sterker. Waarom gaat de tijd hier echt zo super snel?! Ik heb het echt goed naar mijn zin!
En dat is maar goed ook toch ;) Maar ik weet zeker als ik eenmaal in het vliegtuig zit 23 juni dat ik het dan ook prima vind!
Mijn vorige verhaal begon met het treurige verhaal over papa. Gelukkig gaat het weer een stuk beter met hem! Hij mocht vorige week woensdag weer naar huis, af en toe nog een beetje benauwd, maar al wel dit weekend lopen met het gips. Er zit vooruitgang in ;) Gelukkig :)
Wat is er verder allemaal nog gebeurd:
- Op stap bij Millennium, de woensdagavond discotheek
- Afscheid nemen van Marjolein, de vriendin van Moniek
- De moeder van Laive verwelkomen
- Dominique is voor 10 dagen naar Nederland vertrokken en komt dinsdag weer terug
- Stage lopen, hard werken aan de dossiers en met de kids aan hun huiswerk
- Uit eten bij pannenkoekenhui s met Euridice en Marjolijn
- Dansen bij Havanna, zelfs met de dansleraar op een heel snel nummer
- Def Rhymes was in Suriname bij de Havanna en bij La Caff en natuurlijk even met hem op de foto geweest
- Winkelen met Marjolijn, nieuwe slippers gekocht
- Moniek die ziek was en uiteindelijk van vrijdag tot en met donderdag in het ziekenhuis moest blijven, maar nu gelukkig weer lekker bij ons thuis is
- Regelmatig op ziekenhuisbezoek geweest bij Moniek
- Inge die ook nog ziek werd
- Zwemmen bij Colakreek, wat heel erg leuk was!!
- Visum verder regelen, 4 uur bezig geweest, maar wel stuk of 5 stempels rijker :)
- Pakketje van mama opgehaald :)!! Met allemaal leuke en lekkere dingen erin! Dankjewel mama! :)
- De laatste tijd ook best veel kaarten gekregen, kreeg er vorige week op 1 dag zelf 6 tegelijk! Onder andere van thuis, Annemiek, Inge, Beb, Barbara, dank jullie wel!
- De ouders van Inge zijn gekomen
- Bij een verjaardag van een jongen geweest
- Afscheid nemen van een aantal gezellige meiden die we hier ontmoet hadden
- Cocktails drinken bij ’t Vat
- Buurten op straat bij La Caff
- Uit eten met de meiden van stage die hun afstudeerproject doen, omdat er een paar bijna naar huis gaan, bij Zus en Zo
- Dominique heeft terwijl ze in Nederland was een cadeautje van mij naar papa gebracht, Surinaamse lekkernijtjes, superlief van haar!
- Winkelen met Tessa, zwart jurkje gekocht
- Vandaag lekker tot 2 uur in bed gelegen, omdat ik 2 dagen op stap ben geweest ;)
- Nu even verslagen typen en morgen lekker naar het zwembad en bijbruinen, zodat jullie lekker jaloers op me zijn :) :P Ben namelijk ook nog lang niet bruin genoeg!

Wat staat er verder nog op de planning:
- Nog maar 3 weken stage en dan 15 juni afscheid nemen
- Volgend weekend met Tessa, Inge en haar ouders met gids Malio (die hebben we ontmoet toen we naar Berg en Dal gingen) op 3-dagen trip naar Jaw-Jaw en Isadow
- En het weekend van 5 juni op 4-daagse trip naar de Raleighvallen met gids Elton
- En verder natuurlijk gewoon….. luieren, zwemmen, stappen, uit eten, koken, wassen, boodschappen doen, dansen, buurten etc…. :P

Wow, als ik dit zo zie komt het einde wel heel erg dichtbij! Maar gewoon de komende maand nog genieten van mijn leventje hier! En dat doe ik zeker hoor mensen, geloof me maar!
Omdat dit natuurlijk wel een kort en bondig verhaal is wat jullie niet van mij gewend zijn, zal ik een paar dingen even kort toelichten ;)

Ziekenhuis
Het weekend na Blanche-Marie werd Moniek ziek, ze kreeg ook koorts net als ons, de gewone huisarts had bloed geprikt en de uitslag daarvan was gewoon een bacteriële infectie. Maar Moniek was ook nog eens heel veel aan het overgeven, ze hield niets meer, en drinken lukte haar bijna niet. Wat er natuurlijk voor ging zorgen dat ze uitdrogingsverschijnselen ging vertonen. Vrijdagmorgen zijn Inge en Dominique toen met haar naar de spoedeisende hulp gegaan. Ze moest helaas blijven in het ziekenhuis, maar het was wel beter, want ze had gewoon infuus/vocht nodig natuurlijk. Alleen op de spoedeisende hulp lag ze gewoon in een druk zaaltje op een brancard, en op de gang lagen ook allemaal zieke mensen. Ik hou al niet van ziekenhuizen en als je dit dan ziet, schrik je toch wel even. Het was ook gewoon moeilijk om een vriendin daar zo achter te laten. Ik had ook een beetje een dubbelgevoel, ondanks dat papa weer lekker thuis was, moest ik toch aan hem denken.
Gelukkig hoorde we ’s avonds van Moniek dat ze naar het gewone ziekenhuis overgeplaatst was.
De volgende dag weer op bezoek geweest natuurlijk. Ze lag op de eerste verdieping, het blijkt dat ze hier met klasse werken, want toen het uiteindelijk geregeld was met de verzekering, mocht ze naar de 5de verdieping en dat bleek de tweede klasse te zijn, eerst lag ze op de derde klasse. Is toch ook best vreemd, en ouderwets ?!

Colakreek
Zondag zijn we naar de colakreek geweest, is in de buurt van Zanderij het vliegveld. Ongeveer uurtje rijden dus, we gingen samen met Jan en Renee de taxi chauffeurs en die bleven gezellig de hele dag bij ons. Wel grappig om met taxichauffeurs te gaan zwemmen hoor haha.
Nou de colakreek, spreekt misschien voor zich, het water is bruin net als cola. Dit komt door de kruiden van alle bladeren die in het water vallen. Het is een smalle kreek en niet diep, maar wel lekker om in te zwemmen. Er is een heel recreatieoord bijgebouwd, het was ook superdruk toen wij er waren, hele families en groepen. We hebben ook voor een uurtje een soort waterhangmat gehuurd, een rond ding waar je in kunt zitten in het water, echt grappig zit je een soort badje op het water :P We hadden ook weer een hutje gehuurd, waar we onze hangmat in opgehangen hadden.

Visum
Dinsdagmorgen met Tessa op pad geweest om het MKV (machtiging kort verblijf) verder te regelen. We hadden er niets meer van gehoord, maar half april bleek ons formulier schijnbaar al klaar te liggen. We zijn alleen van kwart over 8 tot kwart voor 12 bezig geweest, naar de vreemdelingendienst, hoofdkantoor burgerzaken en kantoor burgerzaken van onze wijk. We hebben nu een aantal stempels bij gekregen in het paspoort en zijn tot 16 februari ingeschreven in het bevolkingsregister. Dat betekent dus dat ik eigenlijk tot 16 februari mag blijven :P Dat doe ik niet hoor wees maar niet bang ;) Het is alleen raar dat ze dit ingevoerd hebben, het is alleen maar werk voor zichzelf en stagiaires blijven vaak toch niet langer als 6 maanden. Maar het kost ons ook allemaal een hoop geld. Maargoed ik kan de laatste paar weken nog gewoon helemaal legaal blijven en goed het land uitgaan!

Nu zijn jullie weer even op de hoogte!
Foto’s worden ook snel bijgewerkt!

Tot de volgende keer lieve mensen dikke kus!

  • 24 Mei 2009 - 07:04

    Cathy:

    jeeh ik ben een keer de eerste! Ik zit lekker de dagen af te tellen tot je weer terug bent, maar jij wil natuurlijk nog even blijven. Heb je nu niet echt het gevoel dat die maanden echt voorbij zijn gevlogen?? xxx

  • 24 Mei 2009 - 07:57

    Marleen:

    Heeee meiske!
    Dat was zeker een tijd geleden dat we een verhaal van je gelezen hebben! geniet lekker van de laatste tijd! :)

    Liefs,

    Marleen

  • 24 Mei 2009 - 09:32

    Ferdinand:

    hee Hanneke

    hmmm vervelend zeg die laatste maand, geniet er van !!!! onze vakantie zit er op morgen lekker weer aan het werk....
    knuffel van Marlies en Ferdinand

  • 24 Mei 2009 - 09:40

    Stephanie:

    Heey lieve meid,

    Leuk om weer wat te lezen over je belevenissen van afgelopen tijd. Je hebt weer een hoop gedaan en meegemaakt. :)
    Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin en wil je nu nog niet naar huis.
    "Time flies when you're having fun" hè?
    Maar ik ben wel blij als je over een maand weer terug in NL bent hoor!!!
    Haha.. en sta je nou alweer met Def Rhymes op de foto? :P

    Geniet ervan meid en veel plezier met de trips die op de planning staan!

    Dikke KUS! xxx Steef

  • 24 Mei 2009 - 13:57

    Annemiek:

    Heey Meid!

    je hebt weer genoeg gedaan zo te lezen. Fijn dat het met je vader weer goed gaat! Ja de tijd vliegt inderdaad om... maar das maar goed ook!

    nog een maandje en dan ben je weer thuis:D

    xxx

  • 24 Mei 2009 - 16:55

    Carmenza:

    Klinkt goed....korter verhaal als anders ;) Haha...De tijd vliegt hé...maar geniet er nog maar goed van! Je onderneemt veel, leuk is dat! X Carmenza

  • 24 Mei 2009 - 20:24

    Julia:

    hee lieve meid, dat is even lang geleden zeg!
    hoe gaat het met je?
    gelukkig dat het goed met je paps gaat zeg,!
    pfoe, nog 31 daagjes, wat gaat het toch snel, geniet nog maar lekker van die daagjes daar!

    hier was het vandaag heerlijk weer, ik heb vandaag in mn bikini op de asterd gelegen en ben gewoon verbrand!

    verder gaat het ook prima, examens bijna voorbij, morgen engels, en ik ben erg zenuwachtig, ik moet gewoon slagen, want dan kan ik eindelijk mijn scootertje ophalen!

    ik heb je kaartje trouwens gehad, erg lief van je!!

    en, nog een leuke jongen tegen gekomen daar? hoe gaat het met je dansen, zit je al in de topklasse? haha:P

    nou ik zag dat je nog een aantal plannetjes had, heel veel plezier daarmee, geniet er nog maar lekker van!

    tot over 4 weekjes meisie!
    dikkedikke kus
    julia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Hoi familie, vrienden en bekende! Tijdens mijn 9 weken durende reis door Azie waarin ik vrijwilligerswerk ga doen en rond ga reizen zal ik hier mijn belevingen schrijven. Ik wens jullie veel leesplezier, Liefs van Hanneke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 62498

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Mei 2013

Een nieuw avontuur; 9 weken Azie!!

03 Februari 2009 - 24 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: