Dagje luieren en Bakabana's eten. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu Dagje luieren en Bakabana's eten. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu

Dagje luieren en Bakabana's eten.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

21 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Vandaag een luie zaterdag gehad!
Het was echt een warme dag!
Lekker in het boek gelezen wat ik van Tim gekregen heb in de zon.
Owja, zijn derde cadeautje wat bij het chinese zakje van vorige week hoorde was een lief gelukspoppetje! Op het briefje erbij stond, voor nog meer geluk! Dankjewel Tim!
Samen met Tessa even grote boodschappen gedaan.Nog steeds apart dat ze je boodschappen voor je inpakken, ik geef ze mijn rugzak en ze stoppen het er voor je in.

Om 6 uur kwam huismama Lies om ons te leren hoe je bakabana's te maken. Oftewel gebakken bananen. Het bleek heel makkelijk. Gewoon als oliebollen bakken, maar dan met een stukje banaan erin. Je eet er dan ook een pittig pindasausje bij! Het was heel lekker, maar wel machtig naar 4 van die dingen zit je echt propvol! Het was heel lief dat ze het ons wilde leren. Nu kunnen we het zelf ook nog eens maken.

Het is nu in Nederland Carnaval, de eerste avond carnvallen zit er al bijna op. Ik vind het ook wel vreemd dat ik niet hoef te werken, ik wens iedereen in de cafetaria ook veel werkplezier ;)
Morgen is de optocht, Sander loopt met zijn mooie wagen van cv de plakkers mee! Heel veel succes Sander! Ben heel benieuwd naar welke prijs jullie krijgen en hoe de wagen er uiteindelijk uitzag. Heb al klein fotootje gezien en dat zag er erg mooi uit. Verder ook heel veel plezier met feesten! Gedraag je hé ;)
En dan mijn mama zit nu bij cv de kwebbels en loopt voor het eerst mee met de optocht en ik ben er niet bij! Dat vind ik wel heel jammer! Maar zal vast wel van iedereen horen hoe het was. En papa loopt natuurlijk weer met Sander mee. Verder wens ik iedereen die nog gaat carnavallen veel plezier.
En Tom jij natuurlijk veel plezier in het logeerhuis, maar je zal je vast wel vermaken daar!

Ik heb begrepen dat hier normaal wel wat aan carnaval gedaan wordt. Op zaterdag zou er normaal een optocht zijn, maar er zou nu te weinig geld voor zijn. Vanavond is er wel bij een aantal plekken braziliaans carnaval, bands en verklede mensen. Ben benieuwd! Ook kregen we gister een flyer dat er in een café een hollands carnavalsfeest te doen was en er zelfs een prins carnaval gekozen werd. Alleen had bijna niemand zin om er heen te gaan. Ik was wel benieuwd hoe het eruit zou zien haha. Maar echt een keer geen carnaval is eigenlijk ook wel eens een keertje leuk voor de verandering. Volgend jaar is het er weer :)!

Morgen gaan we waarschijnlijk zwemmen en ik ga met Lisanne nog voor stage aan de slag.

Tot de volgende keer!
Alaaf! Op z'n carnavals gezegd!

  • 25 Februari 2009 - 21:29

    Mama:

    hoi hanneke wat leuk al die verhalen en die belevenissen van je. salsadansen leuk hoor. en het werken in het weeshuis bevalt ook goed. carnaval was heel gezellig en meelopen met de optocht was super. fijn dat het goed gaat daar en je al aardig thuis voelt heel veel groetjes van mama en een dikke kus

  • 26 Februari 2009 - 13:40

    Annemiek:

    Hey meid

    wat leuk dat jij de 3de klassers hebt... ik had 2 jaar geleden de eerste klassers dus misschien zijn het wel dezelfde kindjes. Ik ben erg benieuwd hoe het met ze gaat.

    Lekker he, een carnaval niet werken. ik heb er wel even aan moeten denken hoor... maar wel echt van genoten! haha.

    succes met salsa!

    xxxx

  • 26 Februari 2009 - 18:50

    Annelies:

    Hoi Hanneke,

    Ik heb al je verhalen weer eens even gelezen. Nou even!! Wat maak jij veel mee. Gelukkig is er na het werken en studeren ook nog ruimte voor leuke dingen. Ik geloof ook als ik je verhalen lees en foto's zie, dat je het goed naar je zin hebt. Hier hebben we de afgelopen dagen carnaval gevierd. We hebben het heel gezellig gehad met je vader en moeder. En over de prijzen die we allemaal gewonnen hebben zullen we het maar niet hebben. Verder zou het hier in het weekend mooi weer worden. We zijn echt aan de lente toe. Hanneke het allerbeste en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Hoi familie, vrienden en bekende! Tijdens mijn 9 weken durende reis door Azie waarin ik vrijwilligerswerk ga doen en rond ga reizen zal ik hier mijn belevingen schrijven. Ik wens jullie veel leesplezier, Liefs van Hanneke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 62494

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Mei 2013

Een nieuw avontuur; 9 weken Azie!!

03 Februari 2009 - 24 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: