Dag lieve kinderen! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu Dag lieve kinderen! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu

Dag lieve kinderen!

Door: Hanneke de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

14 April 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Alweer bijna een weekend voorbij in de gezellige stad Siem Reap!
Wat is het toch leuk in Cambodja!
Buiten het gesnotter heb ik sinds donderdag mijn energie weer terug :) Twee hele leuke laatste dagen bij de kinderen gehad.
Donderdag nog een lesdagje gedaan, sociale woordjes goefend en ze iets aardigs over elkaar laten zeggen. Ter bevordering van het sociale systeem :) Ze wisten ook genoeg aardigs over ons te zeggen.
Toen ik dinsdag ziek geweest was hadden Carlijn en Tessa een hele stapel brieven voor me meegenomen van de kinderen, zo lief!
Ook de tandpasta is iedere dag weer te voorschijn gekomen. We nemen trouw onze megatube mee en geven de kids een kloddertje op hun tandenborstel die ze altijd eerst 5 min moeten zoeken en dan stimuleren we ze om extra goed te poetsen!!
Ze waren van de week ook ff het afval bij het kinderhuis aan het wegfikken!! Gewoon alles op een hoop, de fik erin en roken maar. Een ongelofelijke stank en plastic wat wegsmeult zo slecht als je het inademend. Ze doen het hier overal, soms zie je langs de kant van de weg of bij huizen gewoon een vuurtje wakker en dikke rook eraf komen. Ik ben echt onder het afdak gaan zitten met de kleine kids. De grote moesten gewoon helpen met opruimen en alles op het vuur te gooien zo slecht als ze het inademen. Hebben ze geen besef hoe slecht het voor de longen is?
Vrijdag een gezellige game dag gehouden. In de ochtend weer onze beroemde Bingo en de laatste stickers, ballonnen, pennen en andere rotzooi uitgedeeld. Daarna de kids weer voorzien van vrolijke gezichtjes, ze vinden het geweldig en zitten erg goed stil. Een aantal vinden de sminck na 5 min alleen niet meer prettig en springen dan gerust in de rivier achter het kinderhuis. Daar waren ze ook aan het zwemmen toen we donderdagmiddag aankwamen, wat een lol dat ze hadden en wat vies dat het water was! Vrijdagmiddag zijn de nieuwe vrijwilligers meegegaan en brachten voor allemaal waerpistooltjes mee en Pia uit Duitsland die bij de politie werkt had van daar ook allemaal leuke spulletjes voor ze. Mijn laatste waterbalonnen door de kids laten gooien op de nieuwe :P haha
Mr Ya. had zakken vol met fruit laten brengen dus dit hebben we lekker opgegeten met de kids. Het was een fijne en gezellige afsluiting. Iedereen bedankt en gedag gezegd, de kids bleven maar knuffelen en zwaaien.

Vorig weekend hadden Tess en ik in het hostel 2 vlaamse echtparen ontmoet die superveel spullen bijhadden voor kinderen, we kregen ook 2 zakken vol! Wat kleding, knuffels en pennen etc. Ik heb Philip het jongetje van 3 jaar met Down Syndroom in het kinderhuis een varkensknuffel gegeven met slaapmuziekje erin hij vond het helemaal geweldig! We hebben de mensen beloofd om natuurlijk foto's te mailen.

Dit weekend met de hele groep van 9 (alle vrijwilligers uit Samrong) in hostel Downtown Siem Riep, met een heerlijk zwembad waar Tess en ik de allereerste keer ook waren. Dit is een chill en party weekend :) Erg gezellig zo met de groep, lekker uit eten geweest, de barstreet bezocht natuurlijk, nacht en overdag zwemmen.

Vandaag is de eerste dag van de 3 dagen Kmer Newyear in Cambodja.
Vanacht om 12 uur hebben we iedereen symbolisch Happy Newyear gewenst erg grappig om dit midden in april te doen!
Ondanks dat het nu 3 dagen feest is, is het erg rustig in de stad, veel shops zijn gesloten omdat mensen met de familie bij elkaar zijn of naar andere plaatsen zijn. En ik verwacht ook dat het feest vooral savonds plaats vind, het is nu te warm overdag.
Ja en ik kruip gewoon met deze warmte achter de computer voor jullie ;)
En na een aantal mislukte pogingen om foto's op mn site te zetten, kan ik jullie verblijden met foto's op mijn facebook!! :) Dit ging zo veel makkelijker gelukkig. Dus nu hebben jullie ook een beeld van de lieve kids en het geweldige Cambodia!!

Ik ga lekker terug naar het zwembad nog voor een uurtje voordat de taxi komt om ons voor de laatste keer terug te brengen naar de Homestay in Samrong! Dan nog 4 daagjes meehelpen bij het ziekenhuis en vrijdag de bus naar Phnom Penh. Het volgende weekend zal ik daar doorbrengen met Tessa en zullen we Teun en Imke ontmoeten in Bangkok in Thailand!!

Tot de volgende keer, Liefs van Hanneke xxx

  • 14 April 2013 - 10:09

    Annemiek:

    Hanneke! Jeetje, je vrijwilligerswerk zit er al weer bijna op. Dat gaat snel! Geniet nog van je laatste dagen daar en dan lekker rondreizen! Have fun! X

  • 14 April 2013 - 10:42

    Sanne:

    Wat gaat het snel zeg! De eerste helft van je avontuur zit er alweer op!
    En leuke fotoos op fb zeg!

    X

  • 14 April 2013 - 11:12

    Henk:

    Je hebt weer een mooi verhaal geschreven. Geniet van de laatste 4 dagen. Dan begint het volgende spannende onderdeel en zoals je zelf al zei, het echte vakantiegevoel. Xxx

  • 14 April 2013 - 11:34

    Toos:

    Wat een mooie foto's!!! De tijd gaat wel erg snel he, de kindjes zullen jullie wel gaan missen!!!!
    Nog een weekje en dan lekker rondreizen! Blijf schrijven, zo reizen wij een beetje met je mee!!!!!!xxxxx

  • 14 April 2013 - 11:43

    Jose Van Nispen.:

    Hoi Hanneke,
    wat zijn de foto's leuk meid die op facebook staan. Juffrouw Hanneke noemde ik je al, geweldig.Wat is een kinderhand daar toch snel gevuld he? Het geeft je vast voldoening om de kinderen daar zo blij te kunnen maken en wat zijn ze hier bij ons dan toch enorm verwend. Wat ik wel triest vind aan je verhaal is dat vieze water waar ze in zwemmen en dat opstoken van vuil, ZO ongezond voor de longen van de kids. Als wij in zulk water moesten baden werd dat onze dood vanwege infectie's. Wat is daar nog veel te leren voor de bevolking. Bij mij een iets mindere periode achter de rug, zoals je misschien weet is mijn broer gestorven en hebben we net voor de paasdagen de uitvaart gehad. Hij had al parkinson en zat sinds 10 maanden in een verzorgingstehuis. Deze winter heeft hij een longontsteking erbij opgelopen en dat is uiteindelijk het einde van zijn leven geworden. Nu de draad weer aan het oppakken en jouw reisverslagen aan het lezen. O, ja nog een gelukkig nieuwjaar Haha, raar dat dit niet gelijk met het onze is. Ik hoop dat je tijdens je reis nog veel goed werk kan verrichten voor de bevolking daar, vooral de KINDEREN lekker knuffelen. Deze ervaringen pakken ze je nooit meer af Hanneke. Veel plezier en genietmomenten en ben benieuwd naar je volgende verslag. Liefs, Jose.xx

  • 21 April 2013 - 15:37

    Moniek:

    Hee Hanneke,

    Gelukkig ben je weer helemaal beter. Vast een fijn gevoel dat jullie zoveel lol met de kinderen hebben gemaakt en allemaal cadeaus hebben kunnen geven.

    Heel veel plezier met het tweede deel van je avontuur! Ben benieuwd wat jij en Imke allemaal gaan meemaken!

    xx Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Hoi familie, vrienden en bekende! Tijdens mijn 9 weken durende reis door Azie waarin ik vrijwilligerswerk ga doen en rond ga reizen zal ik hier mijn belevingen schrijven. Ik wens jullie veel leesplezier, Liefs van Hanneke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 62488

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Mei 2013

Een nieuw avontuur; 9 weken Azie!!

03 Februari 2009 - 24 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: