Mijn nieuwe avontuur kan beginnen! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe avontuur kan beginnen! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Hanneke Bruijn - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe avontuur kan beginnen!

Door: Hanneke de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

14 December 2012 | Nederland, Tilburg

Vier jaar later na mijn vorige avontuur in Suriname is het onderhand wel tijd voor een nieuwe reis! De plannen, ideeen en wensen waren er al erg lang, maar de uitvoering duurde even... Maar toch kunnen dromen werkelijkheid worden :) Na de zomer ben ik begonnen met het plannen, wat, hoe, waar en wanneer. Dit alles voor sommige in stilte.... ;)

De plaats van bestemming was zo gevonden: Azie!
De reden hiervoor is, makkelijk en 'veilig' reizen, goedkoop en arm.
Of dat er nu wel of niet iemand mee wilde ik had besloten; ik ga hoe dan ook! Al sinds Suriname wilde ik erg graag nog een keer vrijwilligerswerk in het buitenland doen, tevens lijkt het me een superervaring om een keer te backpacken. Het stukje vrijwilligerswerk is gemakkelijk alleen te doen, maar backpacken is wel een stapje verder om alleen te doen, zeker voor de eerste keer. Terwijl ik aan een wijntje zat met Imke kwamen mijn 'wilde plannen' naar voren, zij zag het ook wel zitten om een maandje met mij te gaan backpacken. Het enthousiasme groeide bij ons beide! Dus stap 1 was vrij vragen op het werk, want mijn leuke baan op het spel zetten was natuulijk geen optie. En ja hoor gelukt :) verlof gekregen en ik had gelukkig nog best veel vakantie en overuurtjes.
Daarna kon het werk beginnen, heel wat uurtjes doorgebracht achter de computer, welke landen, welke vrijwilligersorganisatie, wat heb je nodig, wat moet je weten en nog veel meer....
De landen waren me al snel duidelijk, Cambodja trok me erg om vrijwilligerswerk te gaan doen, een klein landje, wat nog erg arm is en nog relatief kort geleden in verschrikkelijke omstandigheden en oorlog verkeerde. Het rondtrekken moest beslist in Thailand gebeuren vonden we beide, een land waar zoveel mensen gaan backpacken, waar zoveel mooie dingen te zien en te beleven zijn, dat moeten we een keer gezien en meegemaakt hebben.

Toen moest het natuurlijk nog aan mijn lieve familieleden verteld worden. De reacties en meningen waren verdeeld ;) Van trots tot erge bezorgdheid, en van interesse tot afkeer. Maar gelukkig weet ik ondanks dat ze me heel erg gaan missen en die 9 weken erg bezorgd om me zullen zijn, graag vaak wat van me willen horen, maar toch altijd achter mijn keuze zullen staan.

De eerste organisatie voor vrijwilligerswerk waar mijn keus opgevallen was, die hadden vaste vertrekdata's dus dat ging helaas niet werken. Eventjes paniek... Maar natuurlijk zijn er geen 10 maar 100 organisaties en ook meerdere die projecten verzorgen in Cambodja. Uiteindelijk is mijn keus gevallen op 'Travel Active', een grote organisatie (helaas wel wat duurder), maar met wel een mooi en goed aanbod. Na wat mailcontact en veel research heb ik mezelf een paar weken geleden aangemeld!
Het programma wat ik ga volgen voor de 5 weken bestaat uit een cultuurweek vol met kennismaken met het land en excursies, 2 weken werken in een weeshuis en 2 weken werken in een ziekenhuis. In eerste instantie zou ik dit deel van mijn reis alleen gaan doen en Imke na 5 weken ontmoeten in Bangkok. Maar na een spontane opmerking en impulsiviteit gaat Tessa nu met me mee naar Cambodja :) Dus ik ga niet met 1 maar met 2 vriendinnetjes dit avontuur beleven, voor sommige misschien ook een geruststelling dat ik niet meer alleen ga ;)

Een maand geleden ook maar gauw naar het gemeentehuis gegaan, want oeps paspoort moet 6 maanden na vertrek geldig zijn en dat haalde ik niet. En zonder paspoort geen tickets en reis. En sjongejonge wat een gemail, gebel en gepraat voor de tickets. En wat schommelen en varieren die prijzen toch zeg! Mijn combi-ticket ging van €1300,- naar €975,- naar €1025,- naar €925,- :) Dus dat is mooi, dat werd BOEKEN, twee weken geleden. Het ticket is nu geboekt, de reis staat vast, organisatie is aangemeld, ik ga 16 maart op reis!!

Na de aanmelding voor het programma kreeg ik een dikke envelop thuis, er moesten een aantal zaken geregeld en ingevuld worden. Wat een hoop vragen zeg..... Was net zo blij dat ik van school af was! ;) En alles moest in het engels, de antwoorden op de vragen, mijn cv, medische verklaring etc. Nou alles braaf gedaan, in een envelop, kopieen paspoort, machtiging aanbetaling en gister alweer de volgende envelop gehad :) Nog meer informatie om te lezen en in te vullen haha

Ik heb al een gave blauwe backpack aangeschafd en mijn boek over Cambodja al dubbel en dwars gelezen. De reisplanning hebben Imke en ik al zo goed als rond, af en toe nog wat aanpassingen. We wilden na het harde werken lekker feesten op de Full Moon Party in Thailand, dus dit moest in de reisplanning opgenomen worden. Hiervoor is al een binnenlandse vlucht geboekt en een hostel.

Nou dit zijn de voorbereidingen die ik al gedaan heb, nog 3 maanden te gaan :)

Gaan jullie mij weer volgen tijdens mijn reis? :)

Liefs van Hanneke

  • 14 December 2012 - 18:47

    Annemarie Van Der Veeken:

    Hoi Hanneke, ja we hadden er op de tuttenclub al van gehoord.
    stoer hoor, dat je dit gaat doen, weer een hele
    ervaring ! Veel succes met de rest van de voorbereidingen
    en ik blijf je graag volgen. gr.Annemarie

  • 14 December 2012 - 19:38

    Annemiek Janssen ✝ In Memoriam:

    Hannus!
    De reiskriebels zijn in volle gang zie ik! Nog 3 maanden, maar t eerste verhaal staat erop:) haha. Ik ga met je mee leven via al je verhalen! Ik weet hoe gaaf Azie is, dus je gaat er sowieso een geweldige tijd krijgen. Succes met alle voorbereidingen!
    Kus

  • 15 December 2012 - 17:41

    Marlies:

    Hoi Hanneke, wij gaan je zeker weer volgen, goed van je dat je dit gaat doen, we zijn benieuwd naar al je verhalen en foto's straks.
    Liefs van Ferdinand en marlies.

  • 15 Maart 2013 - 00:09

    Jolanda:

    Hoi Hannneke, ik heb het gevonden zoals je ziet. Hans en ik gaan je zeker volgen. Wees voorzichtig en heel veel plezier
    liefs van Hans en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Hoi familie, vrienden en bekende! Tijdens mijn 9 weken durende reis door Azie waarin ik vrijwilligerswerk ga doen en rond ga reizen zal ik hier mijn belevingen schrijven. Ik wens jullie veel leesplezier, Liefs van Hanneke

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 62502

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Mei 2013

Een nieuw avontuur; 9 weken Azie!!

03 Februari 2009 - 24 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: